zaterdag 11 juli 2015

Gemis    
Voor jou
Geschreven voor iemand met verdriet, die rouwt, mist en eenzaam is....en ik die pijn voel en begrijp: 
Ik zit op de bank
En kijk voor me uit
Of eigenlijk kijk ik niet
Ik staar, het is mistig om me heen
Is m’n leven zo snel gegaan?
Ik kijk terug, ik wil haar, ik zie haar, ik zie mooie dingen
Die waren, zijn geweest
Ik wil die terug, ik wil die dingen hoe ze nu zijn niet
Ging het echt zo snel, is dit nou terugkijken en weinig vooruit meer kunnen kijken…?
Dan is terugkijken naar. Dan is vooruitkijken naar.
Gelukkig is er dan die mist
Mijn hoofd raakt langzaam in de mist en vervaagt
Ik staar, ik zit op de bank en zit daar maar.
Straks is de dag weer voorbij, weer een dag
Fijn, kan ik weer naar bed en merk ik even niks
Maar die hoop, zelfs die hoop, verdwijnt in de mist
Nachten worden helder, ondanks dat het donker is
De beelden met haar, plaatjes die verschijnen, met haar, met meer van vroeger, zie ik s nachts
Hoe donker het ook is, ik ben wakker en ik zie
Ik mis ze zo verdomd veel, ik wist dat dit ooit eens zou gebeuren
Ik wilde dat toen al niet, nooit. Ik weet dat dit moment voor iedereen komt
Dat dit komen zou, soms dacht ik het valt wel mee en ik stopte het weg
Anderen, zowat elk mens, krijgt ooit een moment, van deze shit
Die verdomde eenzaamheid, gemis, voorbij, vooruitkijken, de zin van dingen nu, voor wie,
Ik mis haar, wie mist mij.
Mensen willen leuke verhalen horen, ik hou me stil, in de mist.
Mensen willen me niet, als ik verdrietig ben en hebben hun eigen dingen
Ik hou me stil ik zie de mist, zelfs die wil ik niet meer zien, ik wil dat de mensen mij ook niet zien
Ik blijf zitten, op de bank. In de mist. Het doet er allemaal niet meer toe.
Ik wou, dat alles nog was, dat ik en alles niet zo was, hoe het is, en sluit mijn ogen,
Doe, alsof ik er niet ben, ik probeer het gewoon
En wacht, al zou ik bij god niet weten waarop
 Afbeeldingsresultaat voor mens verdriet tekening Afbeeldingsresultaat voor mens verdriet tekeningAfbeeldingsresultaat voor mens verdriet tekening


  
Aanleiding tot dit schrijven: Ik heb dit geschreven voor m’n schoonvader toen ik wakker lag ‘s nachts om zijn verdriet; zijn vrouw overleed een poos terug. Hij mist haar en wij ook. Ik gaf hem dit stuk. Hierna bleef het stil, bij mijn poging tot contact escaleerde het, volledig. Nu sluit de familie zich af, voor mij. Slachtoffers kunnen daders worden en andersom. Ik liet en laat hiermee zien, dat dit mij niet koud laat, en om hem geef. Echt. Soms zijn de dingen hoe ze moeten zijn. Laat elkaar in ieders waarde. Al is dat in stilte. Het betekent in elk geval, dat er liefde is.     

Voor jou, Esther


                           Afbeeldingsresultaat voor mens verdriet tekeningEn soms...ben en en voel je je alleen...je bent alleen, tegelijk ook weer niet. Want zoals mn tante van 101 zegt: "We horen allemaal bij mekaar."
En zo is het. Samen, met elkaar, als induvidu. Waarbij ieder mens er mag zijn, hoe die is. Mijn wens.
Afbeeldingsresultaat voor mens verdriet tekeningAfbeeldingsresultaat voor mens verdriet tekeningAfbeeldingsresultaat voor mens verdriet tekeningAfbeeldingsresultaat voor mens verdriet tekening

Geen opmerkingen:

Een reactie posten