woensdag 1 juli 2015

hitte creativiteit en hitte stress bij geit

Is om te puffen hierzo. Buiten hou ik t niet uit.
Heb ventilator midden op mn snoet gezet haha. Pffft.Afbeeldingsresultaat voor ventilator cartoon
ben ik toch nog wat in de wolken :)

Afbeeldingsresultaat voor ventilator cartoonAfbeeldingsresultaat voor ventilator cartoonAfbeeldingsresultaat voor ventilator cartoon
Heb n stukje geschreven en zet ik iets van op mn blog haha
Bij slecht weer en regen binnen vertoeven, nu door hitte ook maar eventjes proberen, of ik me kan vermaken.

De geit heeft last van hitte stress, heeeeel zielig. Schijnt echt te bestaan. Moeten dan hooi eten, want gras en herkauwen kost meer energie. In het zwembadje wil die geit niet, wat ik ook probeer....Tsjaaaa. Eigen wijze geit...
Afbeeldingsresultaat voor geit tong dit is Madelief niet, een echte foto maken vond ik te zielig. Ze ziet er vreselijk akelig uit, tong uit dr ben en schuim van de hitte en stress. Zoals we lazen op internet op de Geiten-site. 
Ze heeft het echt vreselijk benauwd.....Het is vreselijk sneu, zeker als ze af en toe zielig gaat mekkeren. En dat is dan nog maar dag 2 van de 5, die men voorspelt in de hitte......


heb madelief liever zoals dit:

Afbeeldingsresultaat voor geit tong
Vanavond als het wat afgekoeld is, gaan we stukje brood voeren. Madelief dr vriendinnetje, nog niet bejaard, Margriet, vindt dat ook lekker. Margriet probeert Madelief op te fleuren en dat is heel lief en koddig om te zien. Margriet wil spelen en maakt gekken capriolen en sprongetjes.



vanuit mn creatieve geest geschreven stukjes


Samen sterk op de werkplek                                      26 juni                                              Een collega die niets tegen je zegt. Alleen als ‘het’ zo uit komt.  Eigen regeltjes heeft. Ook naar de klanten toe. Dit oogt niet als een gezonde situatie. Energie is gericht op eigen regels volgen en bewust wel en niet handelen, met of tegen de regels in. Dat betekent, dat er meer energie naar het een gaat, en minder naar het andere. Juist daar zit de wrevel; een bedrijf heeft meer baat bij het volledig en 100% kunnen richten op hetgeen je doet.
Daarnaast is de keuze om op deze manier te werken, door emotionele keuzes bepalend voor het individu die dit op de door hem of haar bedachte werkwijze uitgevoerd wordt. Werken onder invloed van emoties maakt helder kunnen denken beperkt. Daarnaast mist het samen gaan-gevoel, hetgeen een bedrijf sterkt en nastreeft; de visie van het bedrijf, gesterkt door een team.
Is dit wel een gezonde en wenselijke situatie voor een bedrijf?



Oorsprong van ontstaan:
Ben nu op de terugweg naar huis van die bijeenkomst Zl, concessie. Veel bekenden. Interessant. Ik kwam zonet op t perron twee collega’s tegen. Reen van de twee begon n praatje en de ander stond erbij en zag me zeker weten wel; liep vrijwel meteen weg. Groet me nooit*. Om een of andere duistere reden. Zo ook nu.
Het verbaasde me; hoe is het mogelijk dat deze vorm van fatsoen getolereerd wordt? Ik word naar allerlei trainingen gestuurd om met dusdanige vreemde fratsen van mensen om te leren gaan. Zeg nou zelf, wie is hier nou vreemd en onaangepast? Wie heeft hier een ‘beperking’ en wie bepaalt dit? Krijgt die ook een DSM stickertje? Ik lach om die absurde en zielige 'logica'. En om die ‘zielige’ collega.
Ik meld dit overigens wel; zij zit in mijn team en bij re-integratie en veilige werkplek valt dit volgens mij niet onder deze normen. O zo. Die zit. 👍😜 Het mooiste was dat het me niet raakte. Ik vond het juist zielig en ik stond en liep rechtop.

*(In aanwezigheid van sommige anderen wel)

 Afbeeldingsresultaat voor auto parkeren cartoon



Samen sterk op de wereld   26 juni Esther Lycklama                     Wat is dit voor een wereld, waarin mensen emoties op elkaar afvuren en elkaars autonomie ontnemen; opdringen van hun wil, mbv verdraaide emoties met uitstraling: macht. Waar zijn de pure en echte emoties gebleven? Zijn we niet hier samen op de wereld, om elkaar als medemens te waarderen, te respecteren en te erkennen, als gelijken, samen en naast elkaar? Liefde voor elkaars medemens?
Wanneer is is gebeurd, is dit alles vervormd, tot wat ik wil hebben wat jij hebt en ik wil hebben dat jij doet, wat ik vind, dat moet.
Is dit niet een beetje gek?
En als ik dit vind, ben ik dan 'gek'?
(DSM code blabla...)
Aanleiding tot dit schrijven zijn momenten en gebeurtenissen van de afgelopen dagen, waarin opdringen van emoties van anderen, mijn wil proberen te ontzeggen en af te nemen. Dit mij zeer doet. Teveel. Als je directe omgeving meedoet, is de basis en fundament aan het wankelen geslagen, zodat die disbalans zij uitstrekt, langzaam, en verder. En je denkt dat je hele wereld aan het wankelen slaat.

 Afbeeldingsresultaat voor auto parkeren cartoonAfbeeldingsresultaat voor auto parkeren cartoonAfbeeldingsresultaat voor parkeermeter naast je huis tekening

Oorsprong van ontstaan:
Scrupules dus van afgelopen dagen. Indrukken, momenten en gedachten die nog in mijn hoofd spelen.
Zonet een kwaaie buurman te schreeuwen aan de deur; of ik de auto achter t huis wil zetten (maw: op mn terras). Buurman rijdt eens per 2 maanden voorbij, tuurlijk houden we rekening met elkaar. Deze manier van vragen, had ook anders had gekund. Zucht.

Afbeeldingsresultaat voor cartoon raar doenAfbeeldingsresultaat voor cartoon raar doenAfbeeldingsresultaat voor cartoon raar doen
Afbeeldingsresultaat voor cartoon raar doenAfbeeldingsresultaat voor cartoon raar doenAfbeeldingsresultaat voor cartoon raar doenAfbeeldingsresultaat voor cartoon raar doenAfbeeldingsresultaat voor cartoon raar doenAfbeeldingsresultaat voor cartoon raar doen  HAHA HUMOR LIVE LIFELAUCH
LIVE YOYR LIFE WITH HUMOR

Geen opmerkingen:

Een reactie posten