donderdag 9 juli 2015


Afbeeldingsresultaat voor helping hands


                        Afreageren of troost 
Niet op anderen, geen toebrengen van ongemak hierdoor aan anderen
Afreageren op jezelf, buikpijn, rot voelen
sommigen nemen een borrel, eten een reep chocola
reageren af op zichzelf en zijn te kwetsbaar, dit zonder te doen
Kwetsbaren worden vaak de dupe van 'wel-op-mensen-afreageerderds'
betekent dat deze mensen op zichzelf afreageren
En anderen hun lading ook op hun afreageren
Is 1 keer niet genoeg?
mensen, help elkaar en zeik elkaar niet onnodig af
Vaak is er echt een reden voor
Geef elkaar een hand of een glimlach
En ga samen verder

Afbeeldingsresultaat voor helping handsAfbeeldingsresultaat voor helping handsAfbeeldingsresultaat voor helping handsAfbeeldingsresultaat voor helping hands


Uit een boek wat ik lees. 
Wat gaat over een oud huis, mysteries en oude familieverhalen. Verstopte briefjes en dagboeken, in kieren en gaten. Waarvan elk meubelstuk een verhaal met zich meedraagt. Geweldig vind ik dat. Ik maakte wat notities, van citaten die ik mooi vond:

Je wordt ongelukkig als je je ware aard verloochent

Uitspraak van een bejaarde dame van 98, die zich niet meer verplaatsen kan:
Ik heb me verzoend met de toekomst. Het is het verleden dat me dwarszit.

Elk mens heeft herinneringen, soms zijn het juist die herinneringen, die zo belangrijk waren voor die ene persoon, dat ene individu, waar niemand tijd voor heeft

Afbeeldingsresultaat voor helping handsAfbeeldingsresultaat voor helping handsAfbeeldingsresultaat voor helping handsAfbeeldingsresultaat voor troost steun tekening


Liefde in daden en gevoel:

Daden geven en ontvangen vanuit gevoel van liefde; dit geven en nemen gaat vanzelf. Het is een soort geheim contract, waarbij ieder dit deelt en dit samen in blijdschap ervaart.
Daden geven en nemen om aan te vullen waar gevoel in behoeften ontbreekt; dit geven en nemen gaat niet vanzelf. Het is een soort geheim contract, waarbij ieder dit deelt en macht en angst een rol spelen. Bij beide.


Soms ziet dit er hetzelfde uit; het is het gevoel, wat spreekt. Zonder woorden.

Afbeeldingsresultaat voor helping handsAfbeeldingsresultaat voor helping hands

Geen opmerkingen:

Een reactie posten