maandag 15 februari 2016


Afbeeldingsresultaat voor oude spulletjes van vroegerMijn vader is vergeetachtig, hij vervaagt en keert steeds vaker terug naar zijn verleden


16 februariAfbeeldingsresultaat voor oude glazen groene vaas

Als enige bindt het verleden ons
Ik wil hem vasthouden, dus hou ik het verleden vast
Zo ook die oude spulletjes, elk met een verhaal
Papa vertel nog eens...
dat gaat steeds lastiger en moeilijker
het is, alsof de grond een beetje onder mijn voeten wegzakt, mijn fundament, mijn papa verdwijnt langzaam en langzaam..
Totdat hij er op een gegeven moment, niet meer is
Ik kan zijn ouderlijk huis, ook het houvast met mijn verleden, omdat dit de band met mijn papa is, niet wegdoen. Uitstel slapeloze nachten, zo krijgt ieder hiermee te maken. Alleen spreekt men hierover vaak niet. Terwijl we het allemaal eens mee zullen maken. En de volgende, dat zijn wijzelf....


Afbeeldingsresultaat voor oude glazen groene vaasAfbeeldingsresultaat voor oude spulletjes van vroeger
Afbeeldingsresultaat voor oude spulletjes van vroeger     Afbeeldingsresultaat voor oude spulletjes van vroeger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten