donderdag 25 februari 2016

donderdag 25 februari 2016

Afbeeldingsresultaat voor uitgeblustAfbeeldingsresultaat voor uitgeput tekening

Geen puf
Er zijn van die momenten en dagen, dat je geen puf hebt. Moe bent, denkt de griep te krijgen.
Tegenwoordig is, gelukkig maar, luisteren naar je lichaam 'in', oftewel: geaccepteerd.
Hoewel dit een soort van meegaan met de bubs kan betekenen (bleh), ben ik er toch blij mee.
Het maakt uitleg, acceptatie en meer naar mijn eigen zelf toe, makkelijker.
Af van het kameleon-gevoel. Het mag. Yesssss! Ook ik. Zelfs ik...!

Afbeeldingsresultaat voor uitgeput tekeningAfbeeldingsresultaat voor ouders mistig cartoon

                Boing....? Helpt dat dan...?    Afbeeldingsresultaat voor uitgeblust
Humor doet het goed! Het is wel een serieuze zaak, om je balans te vinden, die te houden.
Accu's en apparaten gaan ook kapot, als je ze verkeerd gebruikt....



Afbeeldingsresultaat voor parents kids cartoonAfbeeldingsresultaat voor parents kids cartoon
Ouders
Je ouders verliezen, is als een stukje van jezelf verdwijnt en nooit meer terugkomt.
Je kunt het nooit meer vragen. Het is weg. verdwenen. Zit in je eigen geheugen en je kunt het niet meer delen, nooit. Nooit meer uit de eerste hand....

Als je ouders dementerende zijn, is het alsof een deel van jouzelf langzaam vervaagt....

Times goes on...

De tijd zal het leren...
Wijsheid komt met de jaren...En shit geeft wijsheid.....
Nou, mooie boel....

Afbeeldingsresultaat voor parents kids cartoonAfbeeldingsresultaat voor parents kids cartoon


Afbeeldingsresultaat voor parents kids cartoonAfbeeldingsresultaat voor parents kids cartoon
Afbeeldingsresultaat voor parents kids cartoonAfbeeldingsresultaat voor parents kids cartoon


Binding...
Het is met een dementerende ouder het verleden dat ons bindt.
En ik kan en wil mijn verleden nog niet loslaten...nog niet. Blijf asjeblieft...
Het gemis van een ouder, die gedachte is afschuwelijk. Dat stukje kind, dat ben ik nog en wil ik altijd blijven.
Afbeeldingsresultaat voor feeling together cartoonAfbeeldingsresultaat voor feeling together cartoonAfbeeldingsresultaat voor feeling together cartoon

Weg met schuldgevoel
Afbeeldingsresultaat voor feeling together cartoonAfbeeldingsresultaat voor feeling together cartoon

Tijd  Afbeeldingsresultaat voor tijd vliegt
Alsof er een stukje tijd van me afgepakt is. Die autonomie over mijn tijd.
En die tijd had ik zo nodig.
Was de tijd maar te delen, in twee stukken te hakken...
Afbeeldingsresultaat voor time to short cartoonAfbeeldingsresultaat voor tijd vliegtAfbeeldingsresultaat voor tijd vliegtAfbeeldingsresultaat voor tijd vliegtAfbeeldingsresultaat voor tijd vliegt



Vrijheid
Doen, voelen, kiezen...wat ik zelf wil...
Onbeinvloed door anderen. Of die nou hetzelfde doen of niet. Jouw eigen keuzen hebben.
Juist niet doen, omdat iedereen het doet, maakt die weg juist afhankelijk;
Kies je datgene, als je weet wat al die anderen hebben gekozen, dan ben je afhankelijk...
Ik moet vaak denken, voordat ik beslis en tegen mezelf zeggen:
Wat had je gekozen, als je niets van die anderen afwist? Dat is echte vrijheid.....

Deze mogen hebben. Durven hebben. En dan doen. En mogen voelen...
Dat is vrijheid ervaren en voelen.
Just be it. Just do it. Lef en moed met kracht samen...go for it! Het lukt!!!
Afbeeldingsresultaat voor tijd vliegtAfbeeldingsresultaat voor tijd vliegtAfbeeldingsresultaat voor tijd vliegtAfbeeldingsresultaat voor tijd vliegtAfbeeldingsresultaat voor tijd vliegt
When I'm the most happy?
          The day's I'm proud at the things I do & like.
                  When I can choose the way and moment for things to do which I must and want to do;
                       sort of autonomy feelings about myself....
                              Sharing things ... with others



En later...als ik groot ben....

Afbeeldingsresultaat voor tijd vliegtAfbeeldingsresultaat voor tijd vliegt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten