maandag 28 september 2020





De meereizende vlieg



Gisteren reed ik met de auto en zag, nadat ik gestart had en weg reed, dat er een vlieg op de vooruit zat.

Links van mij, een beetje in de hoek.

Omdat ik wel eens een spin mee heb laten reizen, die aan de auto spiegel zat, zo ook een aan mijn fiets, dit kilometers volhield, wat me destijds echt heel echt verbaasde, besloot ik af en toe een blik op de vlieg te werpen, tussen de langdurige blikken die ik op de weg moest houden.

Nou, echt wonderbaarlijk waanzinnig en weerzinwekkend. na 87 tot 8 kilometer zag ik, dat de vlieg er moeite mee kreeg. O ik baalde, want ik was nog niet op de plaats van Bestemming aangekomen, nog 3 kilometer zou dat zijn en ik hoopte toch zo, dat Vlieg, die al een vertrouwen reisgenoot was geworden, met mij samen Aan zou komen. Weg zou vliegen als ik uit de auto stapte.

Wat een kracht, wat een vliegje....Als ik er aan terugdenk, vind ik dit kracht, lef hebben en bewondering. En, dat ik best zou willen weten, vlieg, waar ben je nu?

 

Dit was het verhaal van een Vlieg, die meereed.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten