zondag 20 mei 2018

Afbeeldingsresultaat voor oude fotos collageoude fotos
Ik heb een foto album gevonden
Hier staan fotos in die ik al lang ken
Ik zie fotos van mijn moeder van voor mijn bestaan
Ik zie fotos van mijn moeder van na mijn bestaan en wel van mijn leeftijd nu

Ik deel wat foto s hiervan met wat vriendinnen
Ik krijg de vraag, of ik dat ben, daar op die foto
Ik begrijp dat niet en vraag: Wie dan, welke foto?

Die foto. Met dat roze aan. Die vrouw, ben jij dat? Wel een wat voller gezicht, maar ben jij dat misschien? Je was dan ietsje jonger dan nu?

O...huh...?
Maar dat is mijn moeder!
Toen was ik klein...en toen vond ik mijn moeder....: oud!

Lijk ik daar op?
Ja. Best heel veel, ik dacht, dat jij het zelfs was!

Ik kijk nog een keer.
Ja, inderdaad, hoe de foto genomen is, vind ik die vraag niet eens zo gek...

Ik denk na en vraag me af...
Is een foto die ik altijd al kende, een foto die altijd al bestond, toen ik begon te bestaan,
en waarop ik als kind op mijn moeder lijk
iet heel anders dan:
Een foto die vanuit mijn bestaan in de toekomst ooit kwam en is genomen,
van mijn moeder die niet meer is, die ergens 'stil' bleef staan, ik haar leeftijd 'inhaalde',
nu op lijk, dan vreemd...?

Voor mijn gevoel wel....het is anders...het is nieuw...het is even wennen...
maar leuk vind ik het wel....!
Ik lijk op mijn moeder, die ik toen zo immens oud vond....
tjs...best gek he...hoe gek kan het gaan....

Ik zoek een foto op, waar ik op sta met mijn moeder
Zij jong, ik toen ook nog 'jong'...
en ben er tots op

Mooi he




Geen opmerkingen:

Een reactie posten