maandag 6 april 2015

Tweede Paasdag 6 april 2015

Wat doet de Mattheus Passion met mensen? Hoor er vaak over nu, wil the story ervan eens weten.
Door opvoeding, off weet ik veel, kon ik misschien niet eerder open staan voor kerk-gerelateerde zaken. terwijl dit wellicht niet zo kerkelijk si als ik veronderstel. Oog en oor-klepjes open, hart open, gaan met die banaan. Wie weet is het hartverwarmend. Wie weet levert eventjes loslaten oorklepjes wel warme oortjes op. Best ijzig koud nog buiten.
Verkeer in moeheids of grieperige stand; ril en warm-koud heidsfasen. Al 2 dagen. Ik leef en doe mee met de zon en kou. Hing ook al aan de bamboe, dus wat dat betreft: een en al natuur.

Mooi weer gisteren, vorige week. regen met tussenpozen.
Vogeltjes zijn busy.
Nestkastje hing scheef, rechtgetrokken. Hou niet van scheve boel. Arme beesten. Gaan anders de wereld verkeerd en scheef zien. Oog afwijking.
Hebben sommige mensen zonder scheef nestje ook last van. Hoef je niet eens vogel voor te zijn.

Youtube doet binnen het vogelwerk. Zelf uitge-vogeld.

Heeeeeel moooie regenboog gezien!!!! MNet mn antieke Nokia een foto gemaakt. Vol. Stonden er al 6 op. Grappig, even old memory's bekeken.
Gelukkig heb ik nog 2 gsm's..:)
Had de kleinste mee (broekzakken van vrouwen zijn errug klein....! Uit de handig-heid, liet ik de meest handige en luxe gsm thuis Haha Handig Handy (Man?) is het Duitse woord voor gsm meen ik.


Zorg dat je je eigen toeschouwer bent, de enige. Je eigen publiek. Bedenk, dat dit al je publiek is, dus wat die vinden, bepalend is. Niet voor het afwezige publiek. Buiten jouzelf.
Ik ga vandaag voor het applaus. Zoek zoek.
Eerst die eieren maar. Met konijntje uit de tuin, of de Paashaas.

Heb besloten, dat een carriere als bamboe-wind-storm-hangster/beschermster, niet voor mij weggelegd is. Pffffffffffffffffffffffffft.............................!
Ben niet gedreven genoeg vrees ik. Word teveel zelf weggedreven, gesleurd, ben er gewoon WEG! van!!!
Al een week opnieuw pols/hand blessure die de kop op steekt na jaren worstelen. Blijft zwakke knak-plek. Wilde 60 euro en 4 stokjes redden, zit nu met de gekookte appels (gebakken peren) naproxen en pijnstiller pilletjes. Tja. Manlief spitte die bamboe in de tuin, plantte het, heeft zere knie. Na operatie meniscus.
Al met al schijnt de symboliek en planten redden van ons beiden, belangrijker te zijn dan ons lichaam. Of is het de trots....Niet toegeven aan...kwaaltjes. Niet luisteren naar de taal des lichaams?
In elk geval, schijnen die 4 dunne 3 meter hoge sprieten bamboe, het te gaan maken in onze tuin.
Die 3 hebben hun plek gevonden.

Frits de kerstboom is verplaatst. Had zn plek gevonden. Was in de kou gezet. Afgetuigd, na te zijn versierd. had met hem te doen. het licht ging uit. Op straat gezet. met kluit. Zand erover, besloten we. Praten er niet meer over. Zwaaien af en toe naar Frits. Frits moest plaatsmaken voor 3 stokjes bamboe. Met alle capriolen eromheen. Lastig, kapsones te gaan krijgen, Frits als meewerkend gewortelde boom, nu ontworteld, een nieuwe plak, hoek in gedrukt, zoek het maar uit. De nieuwe identiteit des boom des levens: die van zichzelf. Frits de kerstboom.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten