dinsdag 7 april 2015

Het was een lange winterslaap

dinsdag 7 april
Heb vandaag en slimme denk dag, denk ik. Dag dag.


Hier enkele:

Afbeeldingsresultaat voor hands reach meetAfbeeldingsresultaat voor hands reach meet
Bekijk jezelf met de ogen van een ander en ontmoet een vreemdeling


Zorg dat je je eigenwaarde niet aantast
Blijf hoog in de wolken
Op je roze wolk
en glimlach
Afbeeldingsresultaat voor wolk glimlach


Als je in een cirkeltje draait
en je komt eruit
moet je je draai nog vinden
Afbeeldingsresultaat voor dizzy smiley
Sommige dingen kunnen blijheid en droefheid tegelijk geven; als je inziet wat de ene mens de ander aan kan doen. Onbewust en willens en wetens. Beiden doen pijn. En je staat er maar en kijkt er naar.
Je voelt de pijn en kan soms niets doen. Vaak is weten niet zeker, weet je niet zeker of je het zeker kunt weten en neem je het zekere voor het onzekere.
En sommige mensen volgen hun gevoel. Op goed geluk.
Soms geeft dat blijheid. Goed aangevoeld.
Soms geeft dat droefheid. Angst en gesloten houden staat in de weg.
Soms geeft dat blijheid. Je bent er voor een ander mens, wat delen teweeg brengt en een blij gevoel.
Soms geeft dat droefheid. Dat mensen elkaar pijn kunnen doen. Je dit ervaart als je eigen pijn.
Soms is leven op deze wereld fijn. Soms geeft het pijn.
Misschien is dat grotendeels eenzaamheid en gemis aan het kunnen delen. Want ieder mens heeft pijn
(geïnspireerd door stukjes wat ik las en heb laten bezinken en nu ter plekke iets over opschrijf)

citaat van Voltaire:
"Artsen stoppen middelen,,
waarvan ze weinig weten,
om zieken te genezen,
waarvan ze nog minder weten,
in mensen,
 van wie ze niets weten"

Wat komt er allemaal voort uit machteloosheid?
Mijn antwoord: een heleboel. Ik ga me nu verdiepen in het maken van een kop koffie.
Daarna verdiep ik me, o nee, dat laat ik doen, in het uitzoeken en opzetten van een lekkere dvd film






1 opmerking:

  1. Na een lange winterslaap, pluk ik mijn beste dag van de boom zonder woorden en zie hoe die dag versmelt met de schoonheid van jouw zijn.
    J.J.v.Verre.

    BeantwoordenVerwijderen