dinsdag 8 september 2015

van den meereizende langpoot en spin                       Langpoot en Spinnie

Afbeeldingsresultaat voor langpoot op raam autoAfbeeldingsresultaat voor langpoot tekening

Afbeeldingsresultaat voor langpoot tekening Reisde mee anderhalve km, 50 km gemiddeld per uur
Op het raam van de auto. Liet los toen ik 70 reed, net buiten het dorp.
Ik denk,d at dit de reis van zijn leven was.

Nu hoorde ik dat langpoten niet zulke fijne beesten zijn, de larven, emelten, kunnen grote schade brengen aan een gazon. Nou ja, kan zo'n beessie ook niks aan doen, toch?

Nu hou ik niet zo van die dikke zoemers bromvliegen, als ze om je hoofd blijven zoenen zeuren. Of wespen die op je eten willen gaan zitten en je verdraaid goed op moet letten dat je geen hap met wesp neemt....

Afbeeldingsresultaat voor spin op raam Spinnie zat vast aan muur en raam...van de auto, toen ik vanmorgen heel vroeg naar mn werk moest. Ik zag dit pas, toen ik 8 km gereden (50 km-110 snelweg, knap he!)  had en de auto parkeerde bij het station. Wow....dacht ik! Da's knap! Ik had de auto midden op de parkeerplaats geparkeerd. Da's zielig, dacht ik, dan heeft Spinnie geen bosjes of iets om in te kruipen of een nieuw web te maken. Ik voelde me toch ietwat beschaamd, dat ik toch ook verantwoordelijk was, voor het verhuizen en deels verwoesten van het mooie kunstwerk, ht web en dagelijks levensonderhoud van Spinnie verpest had. Ik het de auto weer gestart en Spinnie dicht bij de struiken en ander aantrekkelijker Spinnie-gebied (denk ik, hoop ik) neergezet.
Vanmiddag was Spinnie verdwenen en ik hoop....op ene gelukkige verhuizing en nieuw net web werk van Spinnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten