maandag 14 september 2015


Rooie poes ligt in de spiegelkast


Zie hier het gesprek dat ik met mijn vader voerde
Info vooraf: Rooie Poes is de kat van mijn vader, Oedipoes genaamd
Toen mijn vader naar een tehuis met verzorging ging, kwam deze kat bij ons en heet sindsdien: Rooie Poes

Ik belde en sprak met mijn vader. Een weergave van ons gesprek:
Hoi pap, weet je waar de Rooie Poes ligt?
Nou?
In een kast met spiegel, buiten, het is wel een hele rare kat hoor
Heb ik hem goed opgevoed?
Dat denk ik wel, er zijn wel rare dingen blijven hangen. Hij is een vreetzak
O, een veelvraat? Dat kan; ik ben zelf wel vreet-zaam. Kom je binnenkort weer even aan?
Ja, dat is goed, maar dan niet in gewicht.
Nou, dan moet je maar gewichtig gaan doen. Iedereen kijkt me aan; heb plezier (lacht)
Nou pa, dan stijg je in aan-zien
Da's mooi joh
We lachen samen en zeggen gedag, met glimlach
Echt weer een heel mooi gesprek, zo met m'n pa

En ik denk dat zowat niemand hier iets van begrijpt, vast niet zo snel als pa en ik
Leuk is dat.
Ik glimlach en voel de warmte van mijn roots, mijn papa. Zoiets is zo kostbaar, waardevol.
Weer een quality moment, die koester ik


Geen opmerkingen:

Een reactie posten