woensdag 17 juni 2015

vond ik een hele mooie
gevonden in een tijdschrift
jaja...als ik even van mn plek af ben...
zie Piep de huiskip er wel. 
Even trappelen en met d'r pootjes graven en grabbelen en whopsa! 
Weg plek!
Of Piep gaat op je schoot zitten. 
Of nog beter: op je hoofd. 
Kip op kop. 
Effe vlooien....auwauw haha
Die Piep toch...:)


open dag in het AZC
Was hier vroeger vaker; kennissen woonden daar. Maakte wederom weer diepe indruk.
Hieronder een fot van het fruit snijden. Ik mocht van deze kunstenaar een foto van zijn activiteit maken. Prachtig....Voor de rest heb ik eigenlijk geen woorden....
Laten we er zijn voor elkaar, in deze wereld. We leven immers samen op deze aardbol....


Vandaag een ligt gegeven aan 3 asielzoekers, Eritrea. Ik stapte uit de trein, zag 3 mensen eruit gezet worden. ik liep weg...keerde terug en volgde mijn gevoel.
Zij hadden geluk, heel eventjes. Op hun pad.
Ik bracht ze 20 km verder, waar ze de bus moesten hebben, naar hun AZC....
De ellende weer in, door mij hadden ze eventjes een beetje geluk. Een beetje menselijkheid.
Spreken deden we niet, toch verstonden we elkaars taal.
Wat een glimlach en simpele daad soms kan doen.....


de gelukssteentjes werken nog steeds!!
Niet gestoken door een weps
niet gepikt door een kip. De kippen willen de zwarte stenen (die werken het beste) op-pikken. Want dan kunnen ze ons pikken, mooi niet, we legden ze snel op een veilige plek neer.
Goed bewaren dus, het werkt!! Onze buurkinderen zijn blij. En wij ook.
Waarom moeilijk doen, als het simpel kan.


Gestoken
Gestoken door een weps
daar steek je wat van op
                                                                                                                          (Esther 12 juni '15, 
                                                                                                                          nav gesprekje en humor,
                                                                                                                       had ik 'n creatief moment)


Moeilijk en simpel
Moeilijk en simpel houden
Moeilijke dingen simpel houden
Moeilijke mensen dingen simpel houden
Simpele dingen moeilijk maken
Simpele mensen dingen moeilijk houden
Veel simpele dingen samen zijn veel en moeilijk
Een enkel simpel ding is genoeg
Simpel toch?
Of is dit te moeilijk?
                                                                                            (Esther 13 juni '15 geïnspireerd door J.)



cavia tuigje, leuk: wandelingetje met mijn cavia Dirk!!!
Heeft ie vast zin in!!! dat zie je zo, kijk maar....:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten