dinsdag 7 april 2020

     kami-katze CAT ART - Home | Facebook
Tevreden kat. Corona. Dieren lezen geen kranten, kijken geen tv, maar ze merken er vast wel iets van. De mensen doen anders. Zijn meer thuis. Het is gezelliger, gestresster of mensen zijn ziek. In elk geval zijn er momenten die anders zijn en wie weet, krijgen dieren dit dan ook wel mee. Met een hoog Moment- gehalte denk ik.
Super Giga Mindfullness, als ik onze kat Deci zo zie. In en in tevreden na een zakje Felix brokjes in gelei en later een snoep stok, die hij uit mijn handen griste, terwijl hij op zijn achterpootjes ging staan.
 En dit is Tommy, de eekhoorn, die onthoudt waar bij zijn nootjes kan bemachtigen. Op een balkon, ergens in Londen. Tommy keert terug en merkt van de Corona tijd wellicht niet veel. Het is stiller op straat. verder, geen idee.

Soms wilde ik wel wat meer zoals dieren zijn, als ik deze Mindfullness Moment beelden zie. Hoe ik zit te zwoegen met mijn oefeningen om te ontstres-sen en niet uit het nu te geraken.
In elk geval geen boodschappenlijstjes hoef te maken waarbij ik me zorgen maak over te weinig wc papier. Zoals Tommy op jacht gaat naar zijn nootjes.

Misschien lijken we dan toch nog meer op elkaar dan we dachten.

Louis Wain Early 1900 Victorian cat art Long hair cat with | EtsyCat-red squirrel hybrid - Gekke dieren, Vreemde dieren en DierenACEO original cat kitten squirrel window spring summer landscape ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten